Kerbal Space Program i elektronika

Kerbal Space program to jedna z moich ulubionych gier Indie. Opowiada o fikcyjnej planecie Kerbin, którą zamieszkują Kerbale. Fabuła opiera się na tym, że postanowiły stworzyć swój własny program badania kosmosu.

image
Próbuję zadokować do stacji kosmicznej, żeby uratować jej załogę.

W grze wcielamy się w konstruktora rakiet oraz ich pilota. Rakiety buduje się od podstaw samodzielnie wybierając części i budując z nich pojazdy kosmiczne, którymi potem latasz. Można budować, samoloty, łaziki i statki kosmiczne, którymi przeprowadzasz badania kosmosu i innych planet.

image
Obraz pochodzi z komiksu internetowego XKCD

Gra ma bardzo rozbudowaną fizykę, dzięki której łatwiej nauczysz się w praktyce mechaniki orbitalnej.

Ale co robi gra na blogu sklepu dla konstruktorów sprzętu elektronicznego?
Otóż człowiek o nicku zitronen stworzył do niej mod (plugin do gry), który pozwala na komunikację gry z Arduino. Gra przesyła do niego informację przez USB/Serial o parametrach pojazdu, którym sterujesz.

Plugin i format danych jaki przesyła do Arduino są opisane na forum:

Autor zrobił go ponieważ chciał zbudować wyświetlacz parametrów statku kosmicznego. Co mu się wspaniale udało:

image
Zdjęcie pochodzi z forum Kerbal Space Program

Plugin stał się inspiracją dla innych. Gracze stworzyli własne panele rakietowe.

image
Zdjęcie pochodzi z forum Kerbal Space Program

image
Zdjęcie pochodzi z forum Kerbal Space Program

image
Zdjęcie pochodzi z forum Kerbal Space Program

Dokładny opis budowy paneli wraz z kodami źródłowymi znajduje się w linkach pod zdjęciami.


Kerbale przechodzą z uszkodzonej stacji kosmicznej do rakiety-lądownika

Jeśli chcesz zbudować taki panel to Arduino i wyświetlacze kupisz w naszym sklepie Nettigo.

sprae

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.