Czyż nie raz zdarzyło Ci się, że brakowało mocy obliczeniowej w kontrolerze którego używasz? Albo sztywne przypisanie funkcji IO nie odpowiadało Twoim potrzebom. To może architektura kontrolerów Propeller będzie dla Ciebie rozwiązaniem.
W jednym układzie znajduje się 8 32-dwu bitowych rdzeni (w dokumentacji Propellera nazywane są one _cogs_). Każdy rdzeń ma w każdej chwili dostęp do wszystkich 64 GPIO (cyfrowych wejść/wyjść) i dzielony między siebie (round robin) dostęp do pamięci RAM/ROM (po 32 kB). Każdy rdzeń ma dwa sprzętowe liczniki oraz dwa specjalne rejestry używane np do generowania obrazu.
Do programowania korzysta się ze specjalnego IDE które jest też dostępne dla Linux i Mac, nie jest potrzebny specjalny programator, tylko klasyczny konwerter USB/Serial.
Więcej informacji na stronie produktu na SparkFun: SEN-11525 http://dlvr.it/3R7Xtl